Hallo Suriname

12 februari 2015 - Paramaribo, Suriname

Zijn we dan... In het prachtige Suriname. Hierbij even een update van de eerste vier dagen.

Maandag was de dag van mijn vertrek naar Suriname. Om half 6 samen met mijn vader en mijn moeder in de auto gestapt en 2,5 uur later aangekomen op Schiphol. Even wat gedronken en een uur later was het tijd om onze bagage in te leveren en door de douane heen te gaan. Dit was het moment was om afscheid te nemen van mijn vader en mijn moeder. Gek genoeg zonder een traan van mijn kant, waarschijnlijk omdat het besef van mijn half jarige vertrek nog niet helemaal daar was.
Toen we bijna het vliegtuig in stapten, moest onze handbagage nog worden gecontroleerd. Ik was zo slim (of dom) geweest om een koffer te kopen met een slot. Voor vertrek hebben wij dit slot ingesteld. Toen de handbagagekoffer open moest, bleek de code niet goed te zijn... Even schrikken want hij MOEST worden geopend. Na lang proberen kwamen we erachter dat ik mij in 1 cijfer van de code had vergist bij het instellen van het slot voor vertrek (BLOND!!)..
Eenmaal in het vliegtuig richting Suriname mocht ik de brief gekregen van mijn lieve vriendinnen open maken. Toen ik deze brief las, realiseerde ik mij dat het avontuur nu toch echt ging beginnen en heb ik een paar tranen gelaten. Gelukkig kan contact worden onderhouden via skype en facetime en heb ik dit al met velen kunnen doen.

De volgende dag (dinsdag) is samen te vatten als: leuk en chaotisch. De eerste dag moet natuurlijk geld worden gehaald en dit wilden wij dan ook meteen doen, maar dit lukte niet in één of twee keer. Aangekomen bij de eerste bank bleek dat wij met onze pinpas geen geld konden pinnen. Als tip kregen wij van een medewerker van deze bank om naar een andere bank te lopen iets verder op. Dit besloten wij dan ook te doen. Toen wij na 20 minuten nog niet bij de bank waren aangekomen (lopend) hebben we besloten om zonder geld terug te gaan naar ons huis. Vervolgens kwam de huisbaas en die bracht ons naar de desbetreffende bank.. En ja hoor, deze was ongeveer 500m verder dan tot waar wij waren gelopen.. Maar goed, we hebben ons geld!!!
Met dit geld moesten wij een Surinaamse simkaart kopen waarmee we kunnen bellen en sms’en. Onze contactpersoon in Suriname was zo aardig ons naar de winkel te brengen waar wij deze simkaarten konden kopen. Inmiddels was het 7 uur en besloten wij uit eten te gaan. De portie was zo groot dat een ieder een doggybag mee naar huis nam, aangezien we maar de helft op kregen (ja, zelfs ik).

Gisteren besloten wij dat het nodig was om klamboe’s te kopen voor boven onze bedden. Dit aangezien we onder de muggenbulten zitten die behoorlijk groot zijn. Ook dit hebben wij samen gedaan met de contactpersoon uit Suriname, aangezien we nog geen fietsen hebben.. S’avonds hebben wij met zijn vieren nog even wat gedronken bij Zus en Zo in Paramaribo.

Vandaag kunnen we dan eindelijk fietsen kopen en kunnen we hopelijk Paramaribo te fiets verkennen.

1. Chris:
    jaaaaa leuk!!
  2. T.Migchelbrink:
    Wat een belevenis.
  3. Ronald en Jacqueline:
    12 februari 2015
    leuk Devi hoe je schrijft... We blijven je volgen. Geniet er heerlijk van en met paps en mams gaat het goed hoor!!!dikke kus van ons allemaal
  4. Karen:
    12 februari 2015
    Leuk geschreven..wacht de vele mooie belevenissen af xx
  5. Karen:
    12 februari 2015
    Nu al een groot avontuur. X
  6. Michel:
    12 februari 2015
    Dat begint al spannend Deev. Dat wordt een leuke tijd daar!!
  7. Karen:
    16 februari 2015
    Hai Devi in Suriname.succes met je eerste stagedag. Hopelijk gaat alles goed..xxxxxxxxxx gr. van Karroe
  8. Miriam & Roosje:
    20 februari 2015
    Heel veel succes daar, we denken veel aan je!