Ook hier is regen... Veel regen...

21 februari 2015 - Paramaribo, Suriname

Tja... Zoals de titel al doet verklappen, regent het hier vandaag behoorlijk. We zijn hierdoor dan ook al de hele ochtend gedwongen binnen te zitten. Voor vandaag stond zwemmen in het Zorghotel op de planning, maar dat gaat vanwege de regen niet door. Dan maar een reisverslag schrijven, lekker een filmpje kijken en hopen vanmiddag even rond te fietsen.

De afgelopen week hebben we veel gezien en veel gedaan, maar ook heel erg veel pech gehad. Afgelopen zaterdag was zo'n pech dag. We hadden de tip gekregen om te gaan zwemmen bij zwembad Vos en wilden dit zaterdag gaan doen. Met zijn vieren vol bepakt en vol enthousiasme stapten we op onze fiets. Eenmaal aangekomen, na veel verdwalen en zoeken, bleek het zwembad gerenoveerd te worden wat betekende dat we het dagje zwemmen bij zwembad het Vos wel konden vergeten. Door medewerkers van het zwembad werden we verwezen naar zwembad Parima ongeveer een half uur verderop. Ook nu stapten wij weer vol enthousiasme op de fiets met de hoop toch nog te kunnen zwemmen. Eindelijk kwamen we aan bij het zwembad, en ja hoor... ook hier konden we niet zwemmen. Om 11 uur stonden we bij de kassa om het kaartje te kopen, maar vrij zwemmers konden pas vanaf 1 uur het zwembad in. Ons plan viel dus in het water (en wij helaas niet). Dan maar door fietsen naar de andere kant van Paramaribo aangezien wij allemaal erg veel zin hadden in een broodje van de Subway. Eenmaal aangekomen bleken de broodjes op en werden we toch een klein beetje chagrijnig haha.... Verder die dag ging alles mis wat ook maar mis kon gaan, maar verdere details zal ik jullie besparen.

Maandag, dinsdag, woensdag en donderdag heb ik stage gelopen op mijn stageplek hier in Suriname. Vele indrukken opgedaan en al veel genoten. Donderdag was een nationale feestdag. Dit is de dag van het Chinees Nieuwjaar in Suriname. Op mijn stageplek was iedereen dan ook vrij op de leidsters en de stagiaires na. Zoals beschreven wordt op deze dag het CHINEES Nieuwjaar gevierd. Gek genoeg waren alle winkels en bedrijven die dag dicht, op de CHINESE supermarktjes na. Deze supermarkten zijn door heel Paramaribo te vinden op de hoek van iedere straat.

Hopend dat de regen zo zal minderen, gaan wij vanmiddag de waterkant en de palmentuin bekijken. Foto's hiervan zal ik snel met jullie delen, zodat jullie naast deze verhalen ook een beeld krijgen van hoe het er hier uit ziet. Vanavond vieren wij de verjaardag van een klasgenoot die twee straten verderop woont, gezellig!!

Volgens mij lijkt het een beetje een negatief reisverhaal, maar ik heb het hier echt ontzettend naar mijn zin en kan niet wachten om meer van Suriname te zien en te leren.

Ik laat snel weer wat horen en geniet (voor bij wie van toepassing) van de vakantie.

1. T.Migchelbrink:
    21 februari 2015
    bedankt voor je bericht. Het regent hier heel veel en koud

groetjes oma
  2. Karen:
    21 februari 2015
    Ik zie de beelden al voor me..lekker willen zwemmen en dan zit alles ff tegen..bij Aquadrome is nog plek xxx Aanhouder wint..gewoon opnieuw proberen.
  3. Andrea:
    Hey Devi,
    Zo'n chinees nieuwjaar is weer es wat anders ;)
    Maak er een leuke tijd van! Maar zo te zien gaat dat wel lukken.
    Ik ga je volgen.
  4. Chris:
    27 februari 2015
    Hoi Devi,
    Ligt Paramaribo niet meer aan zee?
    Of is het water daar te koud ?
    Leuk geschreven verhalen.