Mooi groen is niet lelijk

7 maart 2015 - Paramaribo, Suriname

Daar ben ik weer! Wel een beetje groen.. maar daarover lees je zometeen wel meer. Afgelopen weken heb ik veel leuke/mooie dingen gezien en gedaan. Een van de leukste ervaringen van de afgelopen twee weken was het feest van gisteren. Gisteren was een nationale feestdag in Suriname genaamd Holi Phagwa. Op deze dag luiden de Hindoes het nieuwe jaar in en wordt er door iedereen met kleurenpoeder gegooid. Wij hadden ook poeder gekocht en kwamen niets vermoedend en SCHOON het Onafhankelijkheidsplein op. Dit schoon zijn was van korte duur, want na ongeveer een minuut zaten wij van ons hoofd tot onze tenen onder het kleurenpoeder. Het feestje duurde voort met feestende, vrolijke ondergepoederde mensen. Toen DJChuckie rond een uur of 8 kwamen was het feest in volle gang. Gelukkig hebben we een aantal uur van zijn muziek kunnen genieten. Eenmaal thuis aangekomen dachten we lekker te kunnen douchen en slapen. Niets bleek minder waar, want na ongeveer een uur en vijf keer wassen met shampoo was de kleur (bij mij groen) nog niet uit ons haar. Toch maar gestopt in de hoop het vandaag uit mijn haar te krijgen, maar ook dit lukt niet. Wat wel is gelukt is om mijn haar compleet te doden. Niet zo gek want ik heb er alles ingesmeerd wat wij thuis hadden, wasmiddel, wasverzachter, afwasmiddel, shout... Ik blijf mijzelf de rest van de dag maar toezeggen: 'mooi groen is niet lelijk'...

Vorig weekend hebben wij onze eerste trip gehad. Dit was echt super gaaf . Wij zijn op kaaimannen en dolfijnen tocht geweest en zijn plantages gaan bezoeken. Eerst met zijn allen (13) met de bus naar Leonsberg gegaan. Hier aangekomen stapten wij op een boot om dolfijnen te gaan spotten en dat is goed gelukt. Een paar van ons hebben het vast kunnen leggen via een camera. Ook mij was dit gelukt, maar mijn camera besloot helaas random foto's te wissen..
De plantages vond ik ook gaaf om te zien. Op deze plantage was eigenlijk niks (winkels of vermaak) maar toch vond een ieder inwoner het prachtig om hier te leven. Tot slot zijn wij over gestapt op een klein bootje. Wij hadden met zijn vieren natuurlijk weer het beste bootje uit gekozen (NOT!!!). Ons bootje lag op 1cm na gelijk aan het water, waardoor het steeds voller liep met water.. En dat tussen de kaaimannen haha... Eigenlijk vond ik het best gaaf, helemaal nadat ik meerdere kaaimannen heb vast kunnen houden. Dit staat WEL vast op mijn camera gelukkig. Al met al was het een super gave eerste trip.

Naast het maken van trips, het uitgaan en het genieten loop ik ook vier dagen in de week stage. Ik begin mij hier steeds meer op mijn plek te voelen en kan hier ook steeds meer taken uitvoeren. De komende stageweek is alweer helemaal vol gepland en ik heb er zin in!

Vanavond nog maar een avondje badderen in de hoop deze prachtige groene kleur (met roze dip-dye) uit mijn haar te krijgen.

Fijne dag verder en tot snel!
Deef

1. Karen:
    7 maart 2015
    Geweldig toch zo'n kleurenfeest..er is niets mis met groen haha. En dolfijnen spotten..prachtige beesten en wat een vrijheid. Liefs van Karroe
  2. T.Migchelbrink:
    7 maart 2015
    Fantastisch dat je het zo naar je zin hebt.

groetjes oma